تبلیغات
مـــــدیـــــــــریت دولتـــــــــــــی - ده نکته برای انتخاب محل کار

ده نکته برای انتخاب محل کار

قبل از آنکه دنبال جائی برای اجاره باشید ابتدا نیازهای خود را تعریف کنید

اگر صاحب یک شغل کوچک و نوپا باشید و یا آنکه کسب و کاری سر پا و با سابقه داشته باشید در اینکه موضوع تحقیقتان را بایستی با دقت و بر اساس نیازهای تان تعیین کنید تاثیری نمی گذارد. یک درک صریح و روشن و خالی از ابهام از کارهائی  که می خواهید(ویا نمی خواهید) انجام دهید،خود موجب صرفه جوئی ارزشمندی در وقت،پول و دیگر منابع شما می شود، که مطمئنا" می خواهید آن را به کار بگیرید و از آن سود ببرید.بنابراین قبل از آنکه به یک مشاوراملاک مراجعه  تا محلی را برایتان تهیه نماید، بهتر است به نکات زیر دقت کرده  و مهمترین نیازخود  از یک محل کار را تعریف کنید.

ابتدا قبل از آنکه وارد یک مرحله جستجوی دورو دراز برای تهیه دفتر و مکان کار شوید، ببینید آیا زمان واقعی  نیاز به یک چنین مکانی هم اکنون میباشد.به عبارت دیگر در این مرحله شاید بتوانید این کار را در منزل هم انجام دهید. اگر کاری که می خواهید انجام دهید نیازمند فضائی زیاد، و یا جلوی  دید مردم قرار داشتن نباشد، آنگاه شاید بتوانید با انجام این کار در منزل و آپارتمان خود، صرفه جوئی قابل توجهی کنید.

و یا اگر در حال حاضر دفتر و محل کاری را دارید و می خواهید نقل مکان کنید، بایستی راه های بهتر کردن شرایط را مورد بررسی قرار دهید تا از هزینه های جابجائی و ناراحتی های ناشی از آن جلوگیری نمائید. بهتر است  نگاهی دیگر به قرارداد خود بنمائید تا مطمئن شوید که بند و یا تبصره ای اختیاری برای تمدید وجود دارد یا نه؟

1.     اولویت ها : اگر متقاعد شده اید که هم اکنون زمان جابجائی و نقل مکان است به دقت در مورد آنچه که نیاز دارید ، دوست دارید و نمی خواهید تحمل و مدارا کنید فکر کنید. یک کاغذ سفید بردارید وآن را به سه ستون "باید داشته باشم" ، "خوبست که داشته باشم" و" نباید داشته باشم"  تقسیم کنید. شما بایستی با عباراتی مختصر و مفید و واضح نظیر "مرکز شهر"  یا "حد اکثر هفتصد هزار تومان اجاره"  و از این قبیل ستون ها را پر کنید. زمانی که مکان های پیشنهادی را بررسی می فرمائید، این لیست به شما کمک میکند تا سریعتر و بهتر  مورد مناسب را انتخاب کنید.

2.     اجاره : اولین مطلبی که مورد توجه قرار می گیرید وبرای بسیاری مهم ترین مسئله است مبلغ اجاره میباشد و اینکه چه بودجه ای را ماهیانه  برای اجاره محل کار در نظر گرفته اید. اگر صاحب ملک قبل از جابجائی درخواست ودیعه نماید، آیا موجودی شما در ابتدای کار قدرت تحمل چنین  ضربه ای را دارد؟ بالاخره بررسی کنید که برای محل مناسب مورد نظرتان چه مقدار پول بایستی اختصاص دهید.

3.     موقعیت : موقعیت فیزیکی محل کار شما بایستی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد همانطور که برای کارکنان ، مشتریان و تامین کنندگان شما از چنین اهمیتی برخوردار است.هر جقدر مقید به کسب رضایت افراد و گروه های بیشتری باشید، دایره انتخابتان که با بودجه در نظر گرفته شده مناسبت داشته باشد ،محدودتر می شود. به همسایگی ها توجه داشته باشید.ساعات کار محل را در نظر بگیریدو به راه های دسترسی به وسائط حمل و نقل عمومی بی توجه نباشید.

4.     مدت اجاره : باید به مدت اجاره و اینکه مکان مناسبی را برای دوره زمانی خوبی جهت فعالیت در اختیار داشته باشید، اهمیت بدهید.شاید  انعطاف در مدت اجاره و قابلیت تمدید آن برای تان مناسب باشد.آیا برای انتخاب جا باید به فوریت اقدام نمائید؟ یاآنکه فرصت کافی برای بررسی و انتخاب بهترین ها را  دارید؟ بایستی برای مدت اجاره اولویتی را در نظر بگیرید و به دوره ای که مورد اجاره در اختیار شما است توجه داشته باشید.

5.     وسعت و ویژگی های فیزیکی : تقریبا همه مستاجرین به وسعت مکانی که اجاره می کنند اهمیت می دهند. شما به فضائی کافی احتیاج دارید، ولی برای آنکه هزینه اجاره را بیهوده افزایش ندهید، بهتر است مکانی را اجاره نمائید که از نظر وسعت مطابق با احتیاجات واقعی شما باشد. طراحی خوب و داشتن  فضاهای مناسب، راحتی و مکانی برای کارکنان و جائی جهت پذیرائی از مراجعین و مذاکره با آنان ، از ویژگی های اصلی یک مکان مناسب میباشد.

6.     توقفگاه : برای برخی از مشاغل داشتن یک توقفگاه بزرگ در خود ساختمان یا خیابان و یا محلی عمومی که در نزدیکی محل کار باشد، امری حیاتی محسوب می شود. توقفگاه به علل گوناگون از اولویت بالائی برخوردار می باشد. مردم در مواقعی که وسائط نقلیه عمومی کفاف نمیدهد مجبورند با وسیله خود به محل کار شما مراجعه نمایند. اگر شغل شما فروش و یا ارائه خدمات برای اقلامی بزرگ باشد، مشتریان نیازمند مکانی جهت توقف اتوموبیلهایشان در همان نزدیکی می باشند.

7.     امنیت ساختمان : اگر منطقه محل کار تان جرم خیز باشد شما نمی توانیددر مورد تهاجم به و یا دزدی ازمشتریان خود بی تفاوت باشید و به اقدامات ضروری و منطقی جهت جلوگیری از این موارد ویا حداقل اطلاع رسانی در مورد آن  دست نزنید. شاید صاحب ملک نیز متوجه مسئولیتهائی در این زمینه باشد اما بهائی که شما و کسب وکارتان برای این موضوع می پردازید قطعا" چیز دیگری است. کسی دوست ندارد که هر لحظه دغدغه امنیت کارکنان، مشتریان و ارباب رجوع را داشته باشد. بنابراین با دقت امنیت منطقه و همسایگی ها را بررسی نمائید و چنانچه مطلب مخاطره آمیز بود جائی دیگر بدنبال محل کار بگردید.

8.     نما و تجهیزات : نمای یک ساختمان و تجهیزات آن دارای اهمیت خاصی برای مراجعین است. به عبارت دیگر هر چقدر ارباب رجوع بیشتری به محل کار خود داشته باشید ، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. چنانچه مشتریان شما به محل کارتان مراجعه چندانی نداشته باشند، اهمیت نمای ساختمان به خودتان و کارکنانتان محدود میگردد.

9.     توسعه و امکان خرید : اگر برنامه توسعه و گسترش برای کسب و کارتان دارید ویا آنکه می خواهید در آینده دفتر کار متعلق به خودتان باشد، بنابراین باید مکانی را اجاره کنید که بالقوه این امکانات را داشته باشد. با این کار در مشکلات، هزینه ها و دردسرهای  یک بررسی مجدد برای انتخاب و خرید محل کار صرفه جوئی نموده اید. شاید از همین الان هم بتوانید وارد یک قرارداد اجاره به شرط تملیک بشوید. بنابراین قرارداد اجاره ای که بتواند این نیاز شما را برطرف نماید از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

10.   مشاغل همسایگان : همسایگی با مشاغل مختلف خود دارای اهمیت به سزائی میباشد. اینکه شغلتان مورد تعریف و تمجید همسا یگان باشد و یا بیشترین خدمات مورد نیاز شما را بتوانند تامین نمایند خود موضوع قابل تعمقی میباشد. به عنوان مثال وکلا دوست دارند در ساختمانی فعالیت کنند که همسایگان آن حسابدار و یا نمایندگی های بیمه باشند، یا دکترها دوست دارند مطبشان در همسایگی داروخانه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها باشد. به هر حال شغلتان هر چه که باشد بایستی تامین کنندگان نیازهای اولیه کاری  و نیز فردی را در اطراف خود داشته باشید.




طبقه بندی: راه اندازی بخش خصوصی ،
برچسب ها: انتخاب، شغل،

تاریخ : 27 مرداد 92 | 22:55 | نویسنده : شمسی زاده | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.